Tervetuloa kuulolle ”Osaaminen osana metsien kasvun ja bioenergian kestävän korjuun lisäämistä”-webinaariin!

Metsien kasvun ja puupohjaisen raaka-aineen käytön lisääminen esimerkiksi energian tuotannossa on puhuttanut viime vuosina. Jotta metsien kasvua voidaan lisätä ja metsäbioenergian kestävä käyttö varmistaa, tulee tulevien ja nykyisten ammattilaisten osaamisesta pitää huolta.

Metsämiesten Säätiön rahoittamassa hankkeessa ”Metsien kasvun lisääminen ja bioenergian kokonaiskestävyys metsäammattiosaamisen vahvistamiseksi” kehitimme materiaaleja tukemaan metsäammattilaisten osaamisen kehitystä sekä metsäalan opettajien työtä. Tässä hankkeen loppuwebinaarissa esittelemme hankkeen tuloksia sekä keskustelemme ajankohtaisista aiheeseen liittyvistä asioista.

Aika: 3.9.2024 klo 9-10

Paikka: Teams

Ilmoittautuminen: https://www.lyyti.in/Osaaminen_osana_metsien_kasvun_ja_bioenergian_kestavan_korjuun_lisaamista_7699

Ohjelma:

9:00 Avaus – Laura Nikinmaa, Tapio

9:05 Metsämiesten Säätiön tervehdys – Ilari Pirttilä, Metsämiesten Säätiö

9:10 Hankkeen esittely – Laura Nikinmaa, Tapio

9:25 Opettajan puheenvuoro – Kalle Karosto, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK

9:35 Energiapuumarkkinoiden tulevaisuus ja niiden huomioiminen metsänhoidossa – Tage Fredriksson, Bioenergia ry:n kunniajäsen

9:50 Lopetus – Ville Manner, Metsäkoulutus ry

Lisätietoa hankkeesta löydät täältä: Metsien kasvun lisääminen ja bioenergian kokonaiskestävyys metsäammattiosaamisen vahvistamiseksi – Tapio