METSÄALAN RADIOKAMPANJA TAVOITTI ILAHDUTTAVASTI ERITYISESTI NUORET KUULIJAT
Metsäalan radiokampanjaan osallistui Metsämiesten Säätiön kokoon kutsumana 25 metsäalan toimijaa. Vaikuttavuustutkimuksen tulokset kertovat, että kampanjan mainoksia pidettiin selkeinä, informatiivisina ja ne herättivät miettimään metsäasioita. Tutkimukseen vastanneista 90 prosenttia sanoi, että mainokset muistuttivat heitä metsien ja metsätalouden tärkeydestä. Mainosten muistettavuus oli erityisen hyvä 15-24 -vuotiaiden vastanneiden joukossa 55 prosenttia ja kaikkien osalta 41 prosenttia. Vastaavien yhteiskunnallisten radiokampanjoiden mainosten muistettavuuden keskiarvo on 34-36 prosenttia.
Kampanja kuului 47 kaupallisella radiokanavalla 3 300 kertaa ja tavoitti yli 77 prosenttia radion kuuntelijoista. Metsäalan toimijoiden yhteinen kampanja mahdollisti metsäasian kuulumisen autoissa syyslomaviikkojen matkoilla. Metsäalan esille tuominen eri viestintäkanavissa on tärkeää, mitä ei tunne sitä ei voi arvostaa!
Suunnitelmissa on toteuttaa ensi keväänä radiomainoskampanja uudestaan. Toivomme, että kaikki metsäalan koulutusta tarjoavat oppilaitokset lähtisivät mukaan ensi keväänä. Näin saamme yhteiselle asialle enemmän kuuluvuutta ja vaikuttavuutta.
Kampanjaan voi tulla mukaan ilmoittautumalla veikko.iittainen@mmsaatio.fi