METSÄ KUULUU KAUPALLISILLA RADIOKANAVILLA 11.-27.10.

Metsäkoulutus ry ja metsäalan koulutusta tarjoavat oppilaitokset ovat jälleen mukana metsäalan yhteisessä radiomainoskampanjassa.

Metsämiesten Säätiö on koonnut kuudennen kerran metsäalan toimijoita yhteiseen radiokampanjaan. Metsäorganisaatiot haluavat yhdistää voimiaan paremman vaikuttavuuden saamiseksi ja yhteistyössä viestiä siitä, mitä alalla tehdään ja millaisia mahdollisuuksia metsiin liittyen Suomessa on. Radiomainokset pyörivät 48 kaupallisella kanavalla 3 600 kertaa.

Viesteissä tuodaan esille metsäalan monipuolisia opiskelu- ja työmahdollisuuksia sekä metsien talouskäytön merkitystä. Metsiä hoidetaan ja käytetään metsänomistajien tavoitteet ja metsän eri käyttömuodot huomioiden. Yksityishenkilöt, joita on 600 000, ovat Suomen metsien suurin omistajaryhmä 60 prosentin omistusosuudellaan.

Metsäalan monipuoliset työtehtävät tarvitsevat osaajia

Uusiutuva luonnonvara ja osaavat ihmiset ovat metsäalan menestystekijät. Metsäalalla on monipuolisia tehtäviä puunkorjuussa, puunhankinnassa, puunkuljetuksessa, metsänomistajien palvelussa, metsän- ja luonnonhoidossa, tutkimuksessa, markkinoinnissa ja viestinnässä sekä paikkatiedon parissa. Osaaville tekijöille on työmahdollisuuksia kautta Suomen. Metsäteollisuus jalostaa puusta kuluttajatuotteita ihmisten arkipäivään ja tuottaa merkittävän osan Suomen vientituloista sekä ylläpitää maamme hyvinvointia.

Metsäalan toimijat tuovat yhdessä metsäasiaa esille

Metsäalan radiokampanjassa on mukana 25 toimijaa. Ne ovat metsäalan kuusi toisen asteen oppilaitosta, viisi ammattikorkeakoulua ja kaksi yliopistoa sekä Laania, Luonnon-, ympäristö- ja metsätieteilijöiden liitto Loimu, Koskisen Oyj, METO – Metsäalan asiantuntijat, Metsä Group, Metsäkoulutus ry, Metsämuseo Lusto, Metsänhoitoyhdistykset, Paperiliitto, Tornator, Versowood ja Metsämiesten Säätiö.

Yhteistyössä toteutettavan radiokampanjan kokoaja Metsämiesten Säätiö on 1948 perustettu yleishyödyllinen säätiö, jonka tehtävänä on metsäalan kehittäminen sekä alalla toimivien ihmisten hyvinvoinnin edistäminen. Säätiö jakaa oman sijoitustoimintansa tuottoa ja saatuja lahjoituksia alalle tavoitteellisin apurahoin ja stipendein.

Lisätietoja:

Metsäkoulutus ry toiminnanjohtaja Ville Manner, puh. 050 331 5425