Kuukausi takana Metsäkoulutus ry:n korkeakouluharjoittelijana

Olen saanut kattavan ja monipuolisen näkemyksen metsäalan koulutuksesta sekä Metsäkoulutus ry:n tavoista edistää metsäalan koulutusta vastaamaan työelämän osaamistarpeita, lisää koulutuksen houkuttelevuutta ja rakentaa toimijoiden yhteistyötä.
Erinäisten webinaarien kautta, olen päässyt tutustumaan metsäalan koulutuksen nykytilaan sekä muutamaan Metsäkoulutus ry:n jäsenoppilaitokseen.

Kaikki mitä olen tähän mennessä oppinut, on ollut tärkeää taustaa myös pro gradu- tutkielmaani varten.
Tällä hetkellä pro gradu- tutkielma etenee ja seuraavat etapit lähiviikkoina tulevat olemaan kyselyjen lähettämiset kunkin koulutusasteen oppilaitoksille sekä haastattelujen sopiminen. Tarkoituksena on saada kattava näkökulma oppilaitosten markkinointitoimenpiteisiin, jotta saataisiin selvitettyä hyvät keinot markkinoida metsäalan koulutusta ja näin lisätä vetovoimaa alalle.
Kysely ja haastattelut ovat luottamuksellisia.

Toivon oppilaitoksilta hyvää yhteistyötä graduun liittyen.

Olen myös mukana Metsäpäivillä 25.10 Metsäkoulutus ry:n toiminnanjohtaja Ville Mannerin kanssa. Nähdään siellä!

Terveisin,
Mia Luukkonen